Normativa Copa Derbi Variant 2015
Link:
COPA DERBI VARIANT 2015
Índex
Art. 1er.- TÍTOL I GENERALITATS.
Art. 2on.- CATEGORIES.
Art. 3er.- CIRCUITS.
Art. 4rt.- OFICIALS.
Art. 5è.- PARTICIPANTS.
Art. 6è.- CURSA.
Art. 7è.- REPARACIONS.
Art.
8è.- VERIFICACIONS PREVIES I DURANT LA COMPETICIÓ.
Art.
9è.- SORTIDA.
Art.
10è.- CONDUCTA EN LA COMPETICIÓ.
Art.
11è.- ULTIMA VOLTA I FINAL DE CARRERA.
Art.
12è.- EXCLUSIÓ DE LES CLASSIFICACIONS PARCIALS.
Art. 13è.- VERIFICACIÓ FINAL.
Art. 14è.- RESULTATS I CLASSIFICACIONS.
Art. 15è.- SANCIONS.
Art. 16è.- RECLAMACIONS.
Art. 17è.- TROFEUS.
Art. 18è.- INTERPRETACIÓ
DEL REGLAMENT.
Art.
19è.- DESCOMPTE DE PROVES I DESEMPAT.
Art. 20è.-
CLASSIFICACIONS.
Art.21e.-
Modificacions normativa any 2015- i cursa 6 hores nocturna
Art.1er.- TÍTOL I GENERALITATS.
La COPA
DERBI VARIANT 2014 destinada
als pilots, als Moto
Clubs i a les Escuderies, es disputen cada any
sota el control dels Òrgans Tècnics de la
FCM. Aquests Campionats i Copes s’organitzen
d’acord amb les regles del Codi Esportiu i
Tècnic de la FCM.
En aquest Campionat nomes podran formar part i
puntuar els pilots amb llicència Catalana, Social Catalana, o Homologada
expedida per la FCM o qualsevol Federació Territorial, i aquelles llicències
territorials autoritzades per la FCM.
Art.
2on.- CATEGORIES.
Les categories reconegudes per la COPA DERBI
VARIANT son les segúents:
Categoria Vehicle Proto :
- Derbi Variant, qualsevol model venut per la
casa Derbi sota el nom genèric de variant, des d’amèrica, passant per clàssic
fins a les box.
- El xassís ha de ser de Derbi Variant tot i
que s’hi poden realitzar tants reforços com es vulgui, mai aquests reforços han
de sortir del xassís de manera que impliquin perill pel pilot o per
altres.
- La pipeta de direcció ha de ser original de
Derbi Variant, en diàmetre i longitud, qualsevol modificació d’aquest element s’entendrà com excloent per la
cursa.
És obligatori l’ús d’un seient original de
Derbi Variant, s’accepta el re-entapissat del mateix sempre que sigui d’un
model venut per la casa Derbi sota el nom genèric de variant . Espai lliure de la pipeta direcció al seient mai inferior a
35 cm. Conservar desnivell original seient amb la barra o escuma protectora.Esta totalment prohibit modificar mides del seient original o adjuntar
prolongacions o similars per ser utilitzades com a tal.
- Prohibit tapes laterals on poder recolzar
genolls.
- És obligatori l’us de topes de direcció.
- Se ha
d’ utilitzar la tapa del variador completa.
- És obligatori l’ús del basculant original de
Derbi Variant, el basculant pot
ser reforçat o modificat però ha de ser solidari amb el motor i els braços del
basculant han de ser respectant els diametres originals de 20x40mm. Mai aquests
reforços han de sortir del xassís de manera que impliquin perill pel pilot o
per altres.
- Les suspensions, rodes, frens poden ser
modificats lliurament. Els frens han d’assegurar una mínima operativitat i les
manetas de frens amb terminació esferica. Els amortidors de darrera tenen que estar ubicats en la posició
original i no está permès l’us de monoamortidors o cantilevers.
- Els càrters de motor han de ser de Derbi
Variant (es poden rebaixar, reomplir o reforçar).
-
Cilindre, carburador, cigüenyal, engranatges de motor, variadors, làmines,
platines, pinyó, etc. poden ser modificats lliurament. Prohibit
cilindres refrigerats per aigua i la cilindrada máxima no superior a 75 cc.
- Escapament modificable lliurement , queda
totalment prohibit circular amb
escapament lliure o sense silenciador durant qualsevol moment de la cursa i/o
entrenaments. ( Degut a que aquesta prova es fa dins del nucli urbà i molt a
prop de les cases, l’organització serà molt estricte amb el compliment d’ aquesta norma , la
considerarem falta greu i es descomptaran 3 voltes per cada volta donada amb
aquest problema).
- Queda totalment prohibit que qualsevol
component del vehicle sobresurti en forma que pugui resultar perillosa per la
resta de participants o per el propi pilot.
- És obligatori l’ús de la tapa original
completa de variador.
- En cas de l’utilització d’estriberes : Es
obligatori l’ús d’estriberes retràctils.
- Es obligatori l’ús d’un boto de paro
d’emergència al manillar, aquest botó ha d’interrompre el flux elèctric a la
bugia i assegurar la parada del motor per mètode no mecànic.
- Dipòsit: La única benzina que pot estar al
vehicle ha d’estar continguda en el dipòsit original. El dipòsit original ha
d’estar ubicat a la seva posició original. No està permesa cap mena de
modificació ni del dipòsit de benzina ni de la seva ubicació, única i
exclusivament es permet reforçar l’ancoratge del dipòsit al xassís.
- “La barra”: Entenem “la barra” com l’element
que uneix la pipeta de direcció amb les platines de ferro de la part davantera
del dipòsit (original). Tot i no tractar-se d’un element original, l’entenem
necessari i per tant s’autoritza. El diàmetre màxim de “la barra” en tot el seu
recorregut és de 10cm. Queden terminantment prohibits els elements situats a
sobre excepte les escumes de protecció que han d’estar dins dels 10cm de
diàmetre màxim.
-Tapa Variador , com vam quedar any passat , ha de
ser completa . En el cas de tallar-se només es pot la part posterior de les
politges sempre que aquestes quedin protegides per estriberes o tapa similar .
Part variador sempre ha d'anar tapada amb tapa original. ( Protos + Serie )
-La llargada màxima del basculant serà de 65
cm . Aquesta mida és del centre del pinyó al final basculant .(Protos)
Categoria serie basculant de serie que només es podrà reforçar.
Categoria
Vehicle sèrie:
- Derbi Variant, qualsevol model venut per la
casa Derbi sota el nom genèric de variant, des d’Amèrica, passant per clàssic
fins a les box.
- El xassís ha de ser de Derbi Variant tot i
que s’hi poden realitzar tants reforços com es vulgui, mai aquests reforços han
de sortir del xassís de manera que impliquin perill pel pilot o per als altres.
-
La pipeta de direcció ha de ser original de Derbi Variant, en Diàmetre ,
longitud i geometries, qualsevol modificació d’aquest element s’entendrà com
excloent per la cursa.
-
És obligatori l’ús d’un seient original de Derbi Variant, s’accepta el
re-entapissat del mateix sempre que sigui d’un model venut per la casa Derbi
sota el nom genèric de variant . Espai lliure de la pipeta direcció al
seient mai inferior a 35 cm. Conservar desnivell original seient amb la barra o
escuma protectora.Esta totalment prohibit modificar mides
del seient original o adjuntar prolongacions o similars per ser utilitzades com
a tal.
- És obligatori l’ús del basculant original ,
es pot reforçar però mai aquests reforços han de sortir del xassís de manera
que impliquin perill pel pilot o per altres pilots, el basculant a de mantenir
les mides interiors (pas de roda) originals de Derbi Variant.
- Manillar : modificació lliure.
- Manetes de frens i puny de gas : modificació
lliure, però les manetas de frens amb teminació esférica.
- El basculant ha de ser solidari amb el
motor.
- Les llantes han de ser originals.
- És obligatori que la suspensió de posterior
estigui a la seva posició original i nomes es permet posar platines per
afavorir l’ alçada de la moto.
-
És obligatori l’us de topes de direcció.
- És obligatori que la suspensió davantera (
forquilla ) sigui la original.
- És obligatori que el conjunt llanta i fre
devanter sigui original derbi variant.
- És obligatori que els frens de darrere
siguin els originals. - Els frens
han d’assegurar una mínima .
- Els càrters de motor han de ser original de
Derbi Variant sense modificar.
- Cilindre ha de ser refrigerat per aire fins
a 75 cc , carburador máxin 21mm , cigonyal lliure , conjunt variador /politja original
Derbi Variant .
- No es permet l’ús de rotor.
- Escapament modificable lliurement , queda
totalment prohibit circular amb escapament lliure o sense silenciador durant
qualsevol moment de la cursa i/o entrenaments. ( Degut a que aquesta prova es
fa dins del nucli urbà i molt a prop de les cases, l’organització serà molt
estricte amb el compliment d’ aquesta norma , la considerarem falta greu i es
descomptaran 3 voltes per cada volta donada amb aquest problema ).
- Queda totalment prohibit que qualsevol
component del vehicle sobresurti en forma que pugui resultar perillosa per la
resta de participants o per el propi pilot.
- És obligatori l’ús de la tapa original
completa de variador.
- En cas de l’utilització d’estriberes : Es
obligatori l’ús d’estriberes retràctils.
- Es obligatori l’ús d’un boto de paro
d’emergència al manillar aquest botó ha d’interrompre el flux elèctric a la
bugia i assegurar la parada del motor.
- Dipòsit: L’ única benzina que pot estar al
vehicle ha d’estar continguda en el dipòsit original. El dipòsit ha de ser l’
original i ha d’estar ubicat a la seva posició original.
No està permesa cap mena de modificació ni del
dipòsit de benzina ni de la seva ubicació, única i exclusivament es permet
reforçar l’ancoratge del dipòsit al xassís.
- “La barra”: Entenem “la barra” com l’element
que uneix la pipeta de direcció amb les platines de ferro de la part davantera
del dipòsit (original). Tot i no tractar-se d’un element original, l’entenem
necessari i per tant s’autoritza. El diàmetre màxim de “la barra” en tot el seu
recorregut és de 10cm. Queden terminantment prohibits els elements situats
excepte les escumes de protecció que han d’estar dins dels 10cm de diàmetre
màxim .
- Prohibit tapes laterals on poder recolzar
genolls.
L’organització avisa que els vehicles seran
revisats al box abans de començar i en qualsevol moment durant la cursa. El no
compliment d’alguna norma sobre el vehicle implica la impossibilitat de seguir
corrent o de començar a fer-ho.
-En categoria Serie seran vàlids tots el
variadors tipus rodillos i bales recordem que les politges no es
poden modificar. (Serie)
-Tapa Variador , com vam quedar any passat , ha de
ser completa . En el cas de tallar-se només es pot la part posterior de les
politges sempre que aquestes quedin protegides per estriberes o tapa similar .
Part variador sempre ha d'anar tapada amb tapa original. ( Protos + Serie )
2.1. Descompte de màneges: En cap de les
categories d’aquest Campionat NO es
descomptarà cap mànega.
Art.
3er.- CIRCUITS.
3.1. Especificacions del Circuit: El circuit
no ha d’ésser inferior a 1,50 km. La seva amplada no ha de ser, en cap cas inferior
a 2,5 metres de pista utilitzable en el punt més estret del mateix. La
separació entre dos trams de pista no pot ser inferior de 2 metres. Estan prohibits els salts dobles,
triples i els tipus dubbies. El circuit no podrà ser
homologat si travessa una zona d’aigua profunda, si el terreny és massa rocós o
pedregós o si comprèn zones rectes que permetin assolir una velocitat massa
alta. Ha de ser tal naturalesa que no permeti una velocitat mitja de més de
55Km/h.
3.2. Parc de Corredors (Pàdoc): El Parc de
corredors haurà d’estar situat el més a prop possible de la zona de sortida
(aconsellable accés directe). És obligatori l’adequació de mínin un WC per
homes i un per dones.
A
l’acabament de la cursa cada pilot està obligat a deixar el seu lloc d’estada
en el pàdoc, lliure de deixalles, olis o qualsevol tipus de brutícia. No
complir aquesta obligació pot ser motiu de sanció. Estarà prohibit rentar les
motocicletes en el pàdoc i circular amb qualsevol tipus de vehicle a motor (Pit
bikes, Mini cros, Quads, Trialeres, etc) pel pàdoc i zones no autoritzades. Fer
cas omís d’aquesta normativa, tant per part de pilots com d’acompanyants dels
mateixos serà motiu de sanció. Aquesta consistirà en entrar en ultima posició a
la graella de sortida a les mànegues de cursa i en exclusió de la mateixa en
cas de reincidència.
3.3. Seguretat: Les zones de sortida i
d’arribada del parc tancat dels pilots, així com tots els llocs que envoltin el
recorregut on estigui permesa la estada al públic, hauran d’estar limitades. Ha
d’estar prevista una zona de seguretat a cada costat de la pista. La pista
haurà d’estar limitada per estaques i cinta. Es posarà al voltant de tots els
obstacles perillosos bales de palla u altre material absorbent dels cops per
protegir els pilots. La pista ha d’estar lliure de pedres grans i les que
surtin durant la competició hauran retirar-se. .
Queda prohibida la circulació de les
motocicletes de competició fora del circuit. El pilot que incompleixi aquesta
norma serà l’únic responsable de les accions a que donés lloc.
Art.
4rt.- OFICIALS.
4.1. Jurat i Composició: A totes les
competicions, el Jurat ha d’estar format com a mínim d’un President i de dos
Comissaris Esportius amb dret a vot. El President del Jurat serà anomenat per
la FCM i la resta del Jurat serà anomenat pel Club Organitzador.
4.2. El President del Jurat: El President del
Jurat serà anomenat per la FCM. En cas d’igualtat de vots emesos pels membres
del Jurat, el vot del seu President serà diriment. El President del Jurat podrà
convocar reunions de Jurat, a les que podran assistir sense dret a vot les
següents persones:
El Director de Cursa.
El Comissari Tècnic.
El Cronometrador.
Els membres de la Junta Directiva de la FCM.
El Delegat de la FCM (en cas de que no sigui el President del
Jurat).
Totes aquelles persones que siguin requerides per part del
President del Jurat.
4.3. El Director de la Competició: És anomenat
pel Club Organitzador i ha de posseir la titulació i la llicència de Director
de Competició, a més a més d’haver superat el curs organitzat per la FCM per
obtenir la qualificació de Director de Competició per a Campionats i Copes de
Catalunya.
Art.
5è.- PARTICIPANTS:
-
Només els pilots inscrits poden conduir el vehicle. En qualsevol moment l’organització pot requerir el DNI. a
qualsevol pilot, estigui o no en cursa.
- Obligatori l’ús de casc integral i
guants.
- Queda totalment prohibit que qualsevol
component del participant o de la seva indumentària sobresurti en forma que
pugui resultar perillosa per la resta de participants.
- Obligatori usar roba que cobreixi la
totalitat del cos. Molt
recomanable usar colzeres i genolleres.
- Obligatori usar botes de cross.
- En cas d’averia, la moto es pot treure del
circuit per tornar-la mes fàcilment al box. Només els pilots la poden empènyer
i mentre es trobi fora del circuit ha d’estar parada.
- Queda prohibit girar o empènyer la moto per
dins del circuit en sentit contrari a l’establer.
Art.
6è.- CURSA:
-
Els repostatges i canvis de pilot es realitzaran a la zona de repostatge (a
excepció de si un pilot es troba empenyent la moto pel circuit, que pot ser
rellevat en qualsevol moment).
- Queda totalment prohibit fer reparacions a
la zona de repostatge .Es permet engrassar cadena.
- Queda totalment prohibit fumar a la zona de
repostatge i als boxes.
- Cada equip es l’únic responsable de que
tothom que estigui dins del seu espai box (box+”muro”), estigui acreditat. Si es troba algú sense
acreditar als boxes es penalitzarà l’equip del box on es trobi.
- Durant el repostatge la moto ha d’estar
parada.
- Queda terminantment prohibit l’ús de radials
o soldadors a la zona de boxes i evidentment a la zona de repostatge. Hi ha una
zona habilitada per soldar i tallar allunyada de la benzina del box i de la
zona de repostatge . En cas de no haver aquesta zona predeterminada consultar a
l’organització de la prova.
- Es permeten reparacions menors en pista.
(Canvi de corretja, entrar la cadena, etc ...)
- En cas de caiguda i sempre que el pilot es
trobi en condicions de fer-ho s’ha de retirar la moto del mig de la pista.
- Les banderes grogues indican prohibició
d’avançar i obligatorietat de disminuir la velocitat degut a un accident. Són
d’obligatori compliment.
- La bandera vermella indica parada de cursa,
s’ha de retornar al box seguint el circuit normalment i a poca velocitat.
- La bandera negre junt amb una pissarra
mostrant el número de dorsal implica la exclusió immediata i permanent de
l’equip.
Art.
7è.- REPARACIONS.
Hauran d'efectuar-se en el box individual de
cada equip. Les reparacions que comportin risc d'incendi, com és el cas de les
soldadures, per exemple, només podran ser realitzades únicament i exclusiva en
el lloc del parc de treball disposat per la Organització, havent de portar
l'extintor homologat.
Art.
8è.- VERIFICACIONS PREVIES I DURANT LA COMPETICIÓ.
La verificació tècnica i preliminar es
realitzarà per part del Comissari Tècnic, havent-se de trobar cada motocicleta
davant del seu box per a procedir a la verificació, precintat i control de
sortida.
Si, a judici del Comissari Tècnic, alguna
motocicleta no està d'acord amb les condicions exigides en aquesta competició,
el cap d'equip serà advertit de les deficiències trobades i se li concedirà un
termini de 30 minuts per a arranjar-les. Si a l'acabament del termini fixat no
han estat corregides, se l'exclourà. Per al control de soroll es donarà un
segon termini abans de procedir a l'exclusió.
Nomes es facilitarà UN transponder per a
equip. Aquest haurà d’estar fixat de forma solida a les barres de suspensió de
la motocicleta. Al efectuar-se el relleu s’haurà de canviar el transponder
d’una a altre motocicleta. Cada motocicleta haurà de disposar del seu propi
suport de transponder.
Art.
9è.- SORTIDA.
Mitja hora abans de la sortida, es col·locaran
les motocicletes a la línia de sortida en ordre de volta ràpida si hi ha hagut
entrenaments cronometrats i en el seu defecte per sorteig, celebrat prèviament.
S'autoritza l'escalfament de motors fins a 10
minuts abans de l'inici de la competició. En aquest moment, haurà d'abandonar
la pista tot el personal dels equips, a excepció dels pilots que vagin a
prendre la sortida.
La sortida s'efectuarà a l'estil "Le
Mans", l'operació de posta en marxa de la motocicleta, provocar la rotació
de la roda motriu. Transcorregut un minut després d'haver donat la senyal de
sortida (fi del període d´arrancada), els participants quedaran en llibertat de
posta en marxa.
A la sortida està prohibit, així mateix,
sortir amb antelació a la senyal corresponent i rebre ajuda exterior.
Art.
10è.- CONDUCTA EN LA COMPETICIÓ.
a) Una motocicleta en carrera no pot sortir-se
del circuit exceptuant en cas de força major, havent-se d'integrar pel mateix
lloc per on sortir.
b) Està terminantment prohibit circular en
sentit contrari de la marxa establerta.
c) Durant tota la prova, les motocicletes
únicament podran ser mogudes pel seu motor o l'esforç muscular del pilot, quedant
prohibida, per tant, la percepció d'ajuda de qualsevol persona diferent a la
del pilot, excepte sota supervisió d´un oficial de cursa.
d) Els pilots s'abstindran de realitzar
qualsevol maniobra deslleial amb respecte als demés participants, així com obstaculitzar
l'avançament d'altre competidor de qualsevol forma.
e) Els participants atendran les indicacions
que se'ls faci per mitjà de banderes o altres dispositius previstos per
l'Organització.
f) Tot vehicle concurrent que per la forma de
conduir del pilot o per les condicions de la màquina, resultés incòmode o
perillós per a la resta dels participants, podrà ser sancionat o exclòs.
g) En curses que tinguin una part de la seva
durada durant la nit, s'haurà de circular amb l'enllumenat.
Art.
11è.- ULTIMA VOLTA I FINAL DE CARRERA.
L'última volta no podrà cobrir-se en un temps
superior a 15 minuts per pista seca, o superior a 20 minuts per pista mullada.
El final de cursa es a l´ hora en punt en que finalitza la cursa.
Art.
12è.- EXCLUSIÓ DE LES CLASSIFICACIONS PARCIALS.
Serà condició ineludible per a classificar-se,
cobrir el 40% més una de les voltes realitzades pel primer classificat de la
classe, menyspreant la fracció en cas que n'hi hagués.
Art.
13è.- VERIFICACIÓ FINAL.
Una vegada acabada la competició, els vehicles
es dipositaran al recinte tancat disposat a l'efecte per l'Organització, on el
Comissari Tècnic procedirà a la verificació final. Els vehicles romandran en
l’esmenta’t recinte fins que el Director de la Competició autoritzi la seva
retirada, prohibint-se qualsevol manipulació sobre les màquines. Almenys un
dels mecànics de cada equip romandrà a disposició del Comissari Tècnic per a
procedir al seu eventual desmuntatge.
Art. 14è.- RESULTATS I CLASSIFICACIONS.
Els resultats finals es publicaran dins de la
mitja hora següent a la finalització de la cursa.
Art.
15è.- SANCIONS.
Correspon al Director de la Competició
decretar les sancions per infracció al present Reglament. S'estableix el
següent quadre de sancions:
ART. MOTIU SANCIO
1. Vehicle disconforme amb les normes de
seguretat - Ordre de reparació
2. Frau o de dades en la inscripció - Exclusió
3. Canvi de pilot o motocicleta durant la
competició - Exclusió
4. No anar provist de la indumentària
reglamentària - No autoritzat a sortir
5. Deficiència del sistema d'identificació -
No compt. la volta
6. Canvi de número d'identificació durant la
competició - Exclusió
7. Repostar en forma no autoritzada - 4 voltes
8. Fumar al voltant dels dipòsits de
combustible - 2 voltes
9. Reparar amb l'equip d'assistència de forma
no autoritzada - 4 voltes
10. Entrar o sortir de boxes per accessos no
autoritzats - 3 voltes
11. Circular en les pistes de boxes en sentit contrari al de
la carrera amb el vehicle en
marxa - 6 voltes
12. Presència en un box de personal no
autoritzat - 1 volta
13. Efectuar assistències en boxes, en zones
no autoritzades - 1 volta
14. Obstaculitzar la pista de circulació de
boxes - 1 volta
15. No formalitzar la verificació preliminar -
No autoritzat a sortir
16. Irregularitats observades en verificacions
durant la carrera - Exclusió
17. No passar l'examen mèdic preliminar - No
autoritzat a sortir
18. Prendre la sortida amb antelació - 2
voltes
Posta en marxa no autoritzada - 2 voltes
19. a) No seguir l'itinerari indicat -
Exclusió
b) Circular en sentit contrari al de la marxa amb el motor en
marxa - Exclusió
c) Rebre ajuda exterior no autoritzada - 4 voltes
d) Realitzar maniobra deslleial - Exclusió
e) No atendre a les indicacions dels Comissaris - Exclusió
f) Conducció perillosa per als demés participants - 1 volta.-
Exclusió
20. Efectuar el relleu en forma no autoritzada
- Exclusió
21. Realitzar l'última volta en temps superior
al permès - No compt. de la volta, no rebre la senyal d'arribada -
Desqualificació
22. No introduir la motocicleta en el parc
tancat a l'arribada - Exclusió
23. Irregularitats observades en la
verificació final - Exclusió
24. No respectar l’ordre de posició en cas
d’aparèixer la Safety Bike - 2 voltes
25. Avançar la Safety Bike - Exclusió
26. Faltar el respecte a l’organització - de 2
voltes / Exclusió
Aquestes sancions poden ser modificades pel
Jurat de la prova en funció de la llargada
del circuit.
Art.
16è.- RECLAMACIONS.
S’efectuaran tal com indica el capítol 13é de
la Normativa General. Una mateixa reclamació no podrà versar més que sobre un
sol assumpte concret. Els dipòsits de garantia es reintegraran quan la
reclamació resulti fundada. No es pot reclamar sobre la decisió del Jurat, però
en determinats casos es pot apel·lar segons allò prescrit en el Codi Esportiu
de la FCM.
Art.
17è.- TROFEUS.
Es concediran trofeus als 3 primers equips
classificats de cada categoria.
Art.
18è.- INTERPRETACIÓ DEL REGLAMENT.
La interpretació del present Reglament
correspon als Comissaris Esportius de la Competició en primera instància, i a
la F.C.M. en segona.
Art. 19è.-
DESCOMPTE DE PROVES I DESEMPAT.
Per a la classificació final del campionat NO
es descomptarà cap resultat. En el supòsit que al final del campionat, hi hagi
més d’un pilot amb la mateixa puntuació, atesa la particularitat de les curses
que son per equips, no hi haurà desempat.
Art. 20è.-
CLASSIFICACIONS.
La classificació general d'aquesta Copa, serà
per les classes convocades de motocicletes, adjudicant a cadascun, les següents
puntuacions dintre la classe en què hagi concorregut.
POSIC. PUNTS POSIC.
PUNTS POSIC.
PUNTS POSIC.
PUNTS
1er 25
6è
15
11è 10 16è 5
2on 22
7è
14 12è 9 17è 4
3r 20 8è
13
13è 8 18è 3
4rt 18
9è
12
14è 7 19è 2
5è
16 10è
11 15è 6 20è 1
Art. 21è.- Modificacions normativa
any 2015- i cursa 6 hores nocturna
Resum canvis Normativa per aquest 2015:
* En categoria Serie seran vàlids tots
el variadors tipus rodillos i bales recordem que les politges no
es poden modificar. (Serie)
*Tapa Variador , com vam quedar any passat , ha de
ser completa . En el cas de tallar-se només es pot la part posterior de les
politges sempre que aquestes quedin protegides per estriberes o tapa similar .
Part variador sempre ha d'anar tapada amb tapa original. ( Protos + Serie )
*La llargada màxima del basculant serà de 65
cm . Aquesta mida és del centre del pinyó al final basculant .(Protos)
Categoria serie basculant de serie que només es podrà reforçar.
*En totes les
curses ,al final carrera ,es pararan les quatre primeres motos
classificades per realitzar verificacions tècniques .
NORMATIVA LA MATEIXA DE LA COPA PERÒ AFEGIM
AQUESTS PUNTS :
-Important la cursa tindrà una durada de 6 hores , Inici
a les 17h i final a les 23h, per aquest motiu serà obligatori que la moto
porti llum davant i darrere .
-Llum davant: suficientment potent com per poder
conduir en condicions de nocturnitat.
-Llum posterior : color vermell aconsellem de piles
, així en cas d'avaria mecànica la moto continua sent visible x la resta de
pilots.
-Moto sense llums no podrà participar a la prova i
en cas de deixar de funcionar la llum durant el transcurs de la prova estarà
obligat a reparar la llum o serà sancionat amb l'exclusió de la cursa.
-Puntuació cursa serà per categories , en aquest cas
puntuaran els 25 primers :
1 posició - 30 punts
2 posició - 27 punts
3 posició - 25 punts
4 posició - 23 punts
5 posició - 21 punts
6 posició - 20 punts
7 posició - 19 punts
8 posició - 18 punts
9 posició - 17 punts
10 posició -16 punts
11 posició -15 punts
12 posició -14 punts
13 posició -13 punts
14 posició -12 punts
15 posició -11 punts
16 posició -10 punts
17 posició -9 punts
18 posició - 8 punts
19 posició - 7 punts
20 posició - 6 punts
21 posició - 5 punts
22 posició - 4 punts
23 posició - 3 punts
24 posició - 2 punts
25 posició - 1 punt
- Màxim 3 pilots
per equip.
LA
INTERPRETACIÓ D'AQUEST REGLAMENT QUEDA A CRITERI DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE
MOTOCICLISME.
Hola a todos., Creo que la normativa entre los protos y las de series, tendria que estar mas detallado cuales son, y hacerla normativa para el 2015, con mucho mas detalle.
ResponEliminaquan penjareu la normativa del 2015?
ResponEliminaEsta permitido correr con un derbi variant revolution?
ResponEliminahola.
ResponEliminaen el caso de usar Derbi Variant Box, el deposito también ha de ser el original de dicho modelo ?